Söndagen 14 Mars

Ojojoj säger jag bara! Vilken energi och vilka trevliga tjejer jag träffat idag! Så otroligt att få höra allas historier, framgångar och erfarenheter, vissa tror man knappt är sanna.
Jag rekommenderar alla varmt att gå på events och konferanser! Så får ni möjlighet så gå! =)

Dock var min resa inte helt enkel. Jag tyckte jag var ute i goood tid! Beräknade med 2h 15min på körtid. Konferansen började kl 10 så ja jag körde 7. Hmm vem sa att det skulle snöa lite varstans? Tack vädergudarna för det! jaja det var inte så farligt ändå. Enligt min gps skulle jag ta avfart 71 och eftersom jag varit på svenska mässan tidigare trodde jag inte det skulle vara några problem.. Hmm ja så jag körde på.. jaha nu var det avfart 70, nu kan det inte vara långt kvar. Ja nästa kom stod inget där så ja tänkte jag det kommer väl en skylt som alla andra avfarter.. ja det kom en skylt.. avfart 73!! VA! Vad hände? hmm jaha kolla gpsen igen.. jaha nä nu måste jag vända.. tänkte att vända brukar inte vara några problem, av på en avfart och ta nästa av tillbaka..hmm i göteborg är det tydligen inte så! Jag hamnade med spårvagnar och allt annat.. jaha, sen när jag försökte luska mig ur hamnade jag på en väg mot kalmar! shit nu började tiden ticka iväg.. till slut gjorde jag som kanske många andra kvinnor skulle göra, men inte män.
Jag frågade om vägen! ja och pinsamt nog var jag i princip brevid såklart.. så typiskt!

Jaja inte nog med det, stressade in på parkeringen. Hade med mig en påse med mynt! ja för sist var det jobbigt när de inte tog mitt visa kort. Så duktig var jag, parkerade även om bilen så jag verkligen var innanför de vita strecken.. kör ju en högerstyrd bil, så det kan vara lite jobbigt.
Skynda skynda! nu var kl någon min i 10!!
Sist in? ja nästan iaf, smög in längst bak.

Hade en annars underbar dag, och fick även träffa Katti. Ni som läst tidigare vet att Katti är en framgångsrik kvinna som jag ser upp till. Hennes blogg finns länkad från min sida.

Ok tillbaka till bilhistorien. När jag går ifrån byggnaden mot bilen, frågar en tjej om vägen till stationen. Jaa du, det var en bra fråga! Jag hade dvs ingen aning! Men vart ska du frågade jag. Halmstad blev svaret. Vet du vad? Det ligger faktiskt på vägen, vill du åka med? Vad tror ni svarer blev? =)
Iaf när jag kommer fram till bilen, tror ni inte då att jag har fått parkeringsböter!!? Hur då tänker ni, ja det tänker jag med.. var är det förbaskade parkeringskvittot? Ja inte låg det i rutan iaf! Suck har jag varit så virrig? Nä kom jag fram till! Det måste flygit ut när jag parkerade om bilen för att inte få böter! 400kr
Jaja så slutade det, hittade inte lappen någonstans. Men kan ni förstå min frustation? Så galen jag var på mig själv, så jäkla onödigt. Men vad ska jag göra åt detta nu? Precis betala, men jag kommer inte göra det med en glad min ska ni veta!




Ja inte bästa bilden, men mer så ni får en liten uppfattning. Vi var mer än 800 tjejer på konferansen!



Jaha det var den här crasy söndagen, som trots allt var underbar!
Fick otroligt mycket energi och inspiration
Och träffade en härlig tjej Ann-sofie, och jag hoppas se mer av henne.

Det var allt för mig den här gången.

See you soon
xx
Anna


Kommentarer
Postat av: Betts

Hej!

Har du kollat så inte kvittot åkt ner i fläkten?

Så onödigt!!

Jag var i Stockholm på karriärsconferense.

Det var väldigt givande! Kommer att åka nästa år. Hur går ditt MaryK?

Mitt går sakta.

Kram Betts

2010-03-18 @ 00:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0